درباره اگزاست فن چه میدانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398
بازدید : 84
نویسنده : admin

  و سیستم اطفاء حریق ، اجرای سیستم های تهویه و تخلیه دود لازم می باشد. سیتم تهویه و اگزاست فن با کم کردن غلظت دود حاصل از حریق، خسارات ناشی از خفگی را به حداقل رسانده و شرایط بهتری را برای نیروهای امدادی و آتش نشانی مهیا می کند.   

 

 

سیستم اگزاست فن | طراحی سیستم تهویه و اگزاست فن

 

اگزاست فن ، جهت تخلیه هوای آلوده و یا گرمای بیش از حد در یک محیط، از این سیستم استفاده می شود. سیستم های اگزاست فن دارای دو حالت خروج هوا و گردش هوا می باشند. سیستم اگزاست فن در مدل خروج هوا بر عکس سیستم های مکنده، هوای آلوده را از محیط می کشد و از محیط خارج می کند. در مدل گردش هوا، هوا پس از فیلتر شدن دوباره به محیط باز میگردد.

 

دستگاه اگزاست فن دارای رویه ای از جریان برق می باشد، که سبب چرخش موتور و به حرکت انداختن پره ها می شود. بطوریکه زمانی پره ها شروع به چرخش می کنند که موتور فن شروع به کار کند، با چرخش پره ها گرد و غبار، هوای گرم و آلوده از محیط خارج و محیط پاکسازی می شود. بنابراین استفاده از دستگاه اگزاست فن در محیط هایی کاربرد دارد که دارای تهویه مناسبی نباشد. لازم به ذکر است که در بیشتر دستگاه های تهویه اگزاست فن ترموستات وجود دارد. با گرم شدن هوای محیط، ترموستات فعال شده و سبب به حرکت درآمدن موتور و چرخش پره ها می شود، بدین وسیله محیط اطراف اگزاست فن خنک می گردد. ساده ترین نوع اگزاست فن، هودهای آشپزخانه ای می باشد. 

با توجه به اینکه هوای گرم به طرف بالا و سقف در حرکت است، برای اینکه اگزاست فن بتواند عملکرد بالایی داشته باشد و بطور کامل هوای گرم را از محیط خارج کند باید در ارتفاع بالایی نصب شود. در این صورت عملیات سریع انجام شده و هوا سریع خنک می شود.

 

نکته: دستگاه های اگزاست فن علاوه بر پاکسازی محیط برای از بین بردن رطوبت هوا نیز موثر می باشند. برای مشاوره  یا طراحی سیستم اعلام حریق و سیستم اطفا حرق میتوانید  به وب سایت گرمایش برودت پارس مراجعه فرمایید.

منبع : گرمایش برودت پارس



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان hiket و آدرس hiket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com